جستجو
Close this search box.

مقالات و اخبار

محدوده طرح ترافیک رشت و طرح زوج و فرد | گیلان در سال 1401

تلفن شبانه روزی دی بار

کل کشور تحت پوشش دی بار است

در این مقاله درباره ساعت ورود و خروج و محدوده طرح ترافیک رشت صحبت می کنیم. اگر نیاز به کسب اطلاعات بیشتر دارید تا انتهای این مقاله با شرکت حمل و نقل دی همراه باشید.

شهر رشت به عنوان یکی از شهرهای پرتردد و پرجمعیت در قسمت شمالی کشور به شمار می رود. برای کنترل آلودگی هوا فرمانداری استان رشت محدوده طرح کنترل آلودگی هوا را در قسمت هایی از این شهر از 17 مهر ماه اجرا کرده است.

محدوده طرح ترافیک رشت در سال 1401

طی آخرین اخبار برای افراد ساکن در بافت مرکزی شهر کارت های تردد صادر می شود و به غیر از ساکنین این محدوده مابقی شهروندان و مسافران در صورت تردد باید جریمه پرداخت کنند و یا می توانند برای ورود به محدوده خودروهای خود را در پارکینگ های عمومی پارک کنند و ادامه مسیر را با وسایل حمل و نقل عمومی طی کنند.

محدوده طرح ترافیک رشت شامل خیابان های منتهی به میدان شهدای ذهاب (شهرداری) رشت شامل سه مسیر سه راه انقلاب (حاجی آباد) به شهرداری، میدان بسیج (صیقلان) به شهرداری و سه راه معلم به شهرداری است که از ساعت 6:30 دقیقه صبح لغایت 22 شب برقرار می باشد.

مقالات بیشتر: محدوده طرح ترافیک و طرح زوج و فرد استان اصفهان در سال 1401

طرح ترافیک رشت در سال 1401

مزیت های اجرای طرح ترافیک در رشت

بسیاری از مردم از محدودیت های طرح ترافیک ناراضی هستند. اما باید این نکته را در نظر بگیرند که محدودیت کنترل آلودگی هوا برای بهبود ترافیک شهری و کاهش آلودگی هوا می باشد.

از دیگر مزایای طرح ترافیک می توان به:

  • کاهش آلودگی صوتی
  • کاهش آلودگی زیست محیطی
  • کم شدن تردد خودروها
  • بهبود و ارتقای ناوگان حمل و نقل
  • کاهش زمان سفرهای بین شهری
  • امداد رسانی سریع تر
  • صرفه جویی در میزان مصرف سوخت
  • و …

اشاره کرد.

مرزهای محدوده طرح ترافیک رشت

در خصوص رانندگان و دارندگان خودروهای باری نيز فرآيند ثبت اطلاعات و مديريت تردد براي کنترل دسترسي به هسته مرکزي شهر و بازار قديم کلانشهر رشت درنظر گرفته شده است. هدف از اين برنامه‌ ريزي جلوگيري از وقفه در ارايه خدمات حمل بار در محدوده بازار شهر بوده است.

ضمن اینكه توجه به هتل‌هاي هسته مركزي و حفظ دسترسي به توسعه يك سامانه هوشمند ثبت اطلاعات مسافرين و ارايه خدمات رزرواسيون فراهم شده است تا علاوه بر حمايت از توسعه گردشگري و خدمات هتل‌داري، بستر لازم براي بهسازي و بازسازي مهمانپذيرها و هتلهاي اين محدوده نيز با جذب سرمايه‌گذاران جديد فراهم باشد.

ممنوعیت شبانه رشت در زمان کرونا

شهر رشت نیز مانند سایر شهرها و استان های دیگر کشور برای مقابله با ویروس کرونا ممنوعیت های شبانه را اعمال کرده است.

ساعت ممنوعیت شبانه در شهر رشت از ساعت 22 لغایت 3 بامداد اعمال شده بود که با توجه به بهبود وضعیت این ممنوعیت در سال 1401 لغو شده است.

در صورت تردد در این بازه زمانی مبلغ 200 هزار تومان را باید پرداخت کنید و فقط خودروهایی که مجوز تردد دارند می توانند در این محدوده تردد کنند.

شما می توانید برای درخواست مجوز طرح ترافیک به سایت سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر رشت مراجعه کنید. همچنین می توانید با ارائه مدارک خودرو و مدارک مالک خودرو از خدمات این طرح بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *