جستجو
Close this search box.

قوانین و مقررات  شرکت حمل و نقل دی بار برای کسب آگاهی شما مشتریان گرامی ارائه می شود تا با مطالعه آن سریع تر بتوانید سفارش باربری خود را ثبت کنید و از خدمات باربری با بالاترین کیفیت بهره مند شوید. همچنین قوانین مربوط به همکاری با شما رانندگان محترم نیز ذکر شده است تا با کسب اطلاعات لازم راحت تر بتوانید با این باربری همکاری کنید.

دی بار، به عنوان نخستین ناوگان سبک بار در کشور، حمل و نقل انواع بار را به صورت کاملا ایمن با مجهزترین ماشین های باربری توسط رانندگان حرفه ای انجام می دهد. این باربری با داشتن بیش از 30 سال سابقه در زمینه باربری و ایجاد 34 نمایندگی در مراکز استان های کشور این امکان را برای متقاضیان حمل و نقل بین شهری فراهم آورده است که در هر نقطه ای از ایران قرار داشته باشند، بتوانند از بهترین خدمات باربری با تعرفه مناسب استفاده کنند.

شرکت باربری دی بار دارای ماشین های باربری با تجهیزات کامل و سالم از لحاظ فنی و ظاهری است، بنابراین امکان سرویس دهی به سراسر ایران را برای حمل انواع بار دارا است، به این صورت که بعد از ثبت درخواست در کمتر از یک ساعت ماشین باربری برای مشتریان ارسال می شود.

با توجه به موارد ذکر شده، می توان بیان کرد که شرکت دی بار به عنوان کامل ترین ناوگان حمل و نقل بین شهری در میان مشتریان شناخته شده است. بنابراین اگر شما متقاضیان گرامی در جستجوی یک باربری ایمن با تعرفه مقرون به صرفه هستید، پیشنهاد می شود که امور باربری خود را به مجموعه باربری دی بار بسپارید و مطمئن باشید که با رعایت تمام استانداردهای لازم بار شما در کوتاه ترین زمان ممکن به صورت سالم به مقصد خواهد رسید.  

قوانین و مقررات باربری در حمل و نقل دی بار

قوانین و مقررات در شرکت حمل و نقل دی بار به دو بخش قوانین و مقررات  برای صاحب بار و قوانین و مقررات برای راننده تقسیم می شود که در ادامه هر کدام از آنها به صورت کامل توضیح داده شده است.

قوانین و مقررات باربری برای صاحب بار

  • ارائه اطلاعات دقیق در مورد بار: این اطلاعات شامل وزن، ابعاد و نوع کالا، مبدا و مقصد، نوع ماشین باربری و خدمات مورد نیاز و… برای حمل آن می شود. در این مورد شما متقاضیان گرامی باید بدانید که در هنگام انتخاب ماشین باربری به وزن و ابعاد بار خود توجه داشته باشید؛ زیرا میزان ظرفیت و ابعاد بارگیری هر ماشین باربری باید مطابق با قوانین جاده ای و راهداری باشد، در غیر این صورت پلیس راه مانع از حمل بار می شود یا اینکه مشمول جریمه خواهد شد.
  • رعایت قوانین و مقررات مربوط به مواد خطرناک و ممنوع: حمل و نقل برخی اقلام مانند مواد قابل اشتعال، مواد شیمیایی خطرناک و کالاهای غیرقانونی و قاچاق مجاز نیست، بنابراین در هنگام درخواست باربری باید به این موارد نیز توجه شود. برای مثال در مورد کالاهای وارداتی داشتن برگه گمرگی کالا (برگه سبز) الزامی است، در غیر این صورت امکان حمل بار وجود نخواهد داشت؛ زیرا با پیگرد قانونی همراه است.
  • استفاده از بیمه بار: با درخواست بیمه نامه با توجه به ارزش بار، در صورت بروز هرگونه آسیب یا گم شدن در حین حمل و نقل، بیمه متعهد خواهد بود، جبران خسارت کند. بنابراین استفاده از آن پیشنهاد می شود؛ زیرا بیمه باربری برای جبران خسارات احتمالی به بار در هنگام حمل و نقل بین شهری ضروری است.
  • پرداخت حق کمیسیون: بعد از ثبت درخواست حق کمیسیون حتما باید پرداخت شود، سپس امکان استفاده از خدمات باربری فراهم خواهد شد.
 

نکات مهم در قوانین و مقررات برای صاحب بار بعد از بارگیری:

  • قبل از بارگیری از مطابقت اطلاعات راننده، اعم از پلاک خودرو با مشخصات درج شده اطمینان حاصل فرمایید.
  • در صورت تحویل بار به شخص و خودرویی غیر از مشخصات داخل بارنامه عواقب و مسئولیت آن برعهده صاحب کالا است.
  • جریمه های طرح ترافیک ارتفاع و بیرون زدگی غیرمجاز کالا برعهده صاحب بار است.

قوانین و مقررات باربری برای راننده

  • ارائه گواهینامه متناسب با خودرو باری مربوطه و کارت ملی: ارائه مدارک شناسایی هویتی و مدارک ماشین باربری از سوی راننده الزامی است.
  • ارائه معاینه فنی خودرو: ارائه معاینه فنی خودرو برای اطمینان از ایمن بودن وسیله نقلیه برای حمل و نقل و مطابقت با تمام مقررات ایمنی است. دی بار تنها با رانندگانی که ماشین های باربری آنها از لحاظ فنی و ظاهری سالم هستند، همکاری می کند؛ زیرا در صورت خراب شدن ماشین و عدم ارسال به موقع بار، موجب نارضایتی مشتریان و عدم اعتماد آنها می شود، در نهایت باعث کاهش اعتبار مجموعه باربری خواهد شد.
  • تعهد رسیدن به موقع به محل بارگیری و تخلیه: راننده باید متعهد شود که در زمان مشخص در مبدأ بارگیری انجام می شود و در زمان تعیین شده در مقصد تخلیه صورت می گیرد.
  • تخلیه و بارگیری با احتیاط و ایمن کامل: برای جلوگیری از آسیب دیدن به بار، راننده و کارگرانی که با او همکاری می کنند، باید با احتیاط این کار را انجام دهند.
  • رعایت قوانین و مقررات مربوط به حمل و نقل بار: این موارد شامل محدودیت ‌های سرعت، قوانین مربوط به ساعات رانندگی و هرگونه مقررات خاص مربوط به حمل و نقل جاده ای و درون شهری است.
 

نکات مهم در قوانین و مقررات برای راننده بعد از بارگیری:

  • حفظ و نگهداری کالا در حین حمل تا مقصد برعهده راننده است، در صورت آسیب به بار به جز مواردی که شامل حوادث جاده ای و بیمه می شود، خسارت برعهده راننده است.
  • ضمن اعلام صدور کالای مندرج در بارنامه، راننده متعهد می شود آن را حداکثر تا زمان مقرر شده در بارنامه به گیرنده تحویل دهد.
 

توجه داشته باشید که موارد ذکر شده، قوانین و مقررات کلی هستند و ممکن است بسته به شرایط خاص بار شما قوانین دیگری نیز برای آن در نظر گرفته شود. بنابراین پیشنهاد می شود که قبل از ثبت درخواست باربری با شماره تلفن 02152412 حاصل فرمایید. کارشناسان در تیم پشتیبانی شرکت حمل و نقل دی بار در دفتر مرکزی باربری به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شما مشتریان گرامی هستند.